Wednesday 21 December 2011

Alahai hari - hari ku...

ok! Ada lebih kurang 2 minggu sahaja cuti sem aku kali ni. So I need to plan very well sebab i have 5 wishlist movie to watch + 1 movie yang akan datang. we have Mission Imposible 4 : Ghost Protocol, Songlap, Alvin And The Chipmunks 3, Sherlock Holmes: A Game of Shadows dan Jack and Jill..plus with akan datang movie lakonan Lisa Surihani iaitu Papa I Love You. hmm susah tul apabila dah terikat dengan kerja - kerja a.k.a menolong ibu bapa.

ye lah! monday to friday kena kerja dekat pejabat insurans mak( i called her ummi) saya sebagai kerani dan pada hujung minggu kalau tidak dipanggil oleh abang saya, saya akan menjadi driver yang tidak bertauliah kepada mak(called ibu) saya untuk pergi shopping dan sebagainya dan tambahan lagi kalau saya dipanggil oleh abang saya, jadi saya perlu ke tapah untuk menolong dia di kiosk sebab sekarang musim cuti sekolah (itu je lah alasan dia..hmm) so bila masa la nak keluar and enjoy watching all those movies! huhu so sad rite..hmm

And luckily last night adik kepada kakak ipar saya a.k.a biras mengajak saya keluar untuk dinner dan sebagai saudara jugakla dan tak nak menghampakan baby yang didalam perut yang mengidam nak makan Hainan Chicken Rice so pergilah. dan memandangkan jugak Jusco tengah sale dia pun mengambil kesempatan untuk menagjak aku shooping Maternity Clothes!! wah! dah lama jugak aku tak meneman ibu mengandung shopping sejak 5 tahun lepas semasa kakak ipar aku mengandung...so kaitannya dengan post ni dalah aku tak sempat nak tengok movie! sebab kebiasaanya aku keluar dengan Ibu Mengandung ini kami mesti tengok movie terutamanya movie kartun!! macam last time we had did dengan tengok movie Puss in Boots. jadi keinginan aku masih tidak terapai..huhuh

tetapi macam ade luck juga apabila adik aku iaitu Nurul Aisyah yang belajar di Pulai Pinang nak balik ke rumah weekend ni plus dia ada jugak cakap yang dia nak keluar dengan kawan - kawab dia. so (wink! wink! mata dah bersinar - sinar dan kepala hotak ligat buat plan untuk weekend!) ada la pencetus idea dan juga tiket passport aku nak keluar rumah weekend nih..tetapi yang menjadi masalahnya adalah weekend ni banyak kenduri jadi mesti lah ayah aku tidak akan kasi keluar dan kemungkinan besar jugak abang aku akan mintak tolong aku pergi ke tapah dan kebetulan juga kawan aku nak ke KL untuk membeli tudung dan aku juga kirim tudung dekat die so the only way yang dia boleh hantar tudung - tudung tuh adalah dengan berjumpa aku dekat tapah sebab dia one way nak balik ke taiping. huh! (big question mark atas kepala nih!!) ??????? jadi macam mana?? apa solution nye??

kalau aku nak keluar hari - hari biasa saya tiada teman! siapa yang sudi nak teman saya?? dan kalau nak keluar malam ade 5 movie tuh!! tak akan nak keluar tiap-tiap malam..nanti parents i marah la..saya berbaki kan 12 hari saja sebelum menempuh ke semester baru! huhuh..

p/s : jack and jill tuh buang la dlm list masukkan papa i love you! heheh nanti mesti ada dekat HBO CNY nnt..

No comments:

Post a Comment