Saturday 7 July 2012

Doa dan Solat

Me : Susah Munirah, Ain. Susah untuk aku ikhlaskan hati aku untuk maafkan dia.

Mun : Doa dan Solat. Itu yang boleh lembutkan hati kau odah. Mintak pada Allah supaya lembutkan hati kau dan juga hati dia.

Me : hmmm...tapi Mun, aku tak bersedia nak jumpa dia, nak bersemuka dengan dia. Aku takut aku menangis. Aku takut aku..

Mun : Marah? Kau tak akan marah Odah, percayalah cakap aku, kau tak akan marah dekat dia, sebab kau sayang dekat dia.

Me : Hati aku ni sebak Mun. Hati aku ni berat Mun. Susah, susah Mun...

Mun : Selagi kau tak bersemuka selagi kau tak luahkan selagi tu la hati kau akan sentiasa berat dan sebak Odah. Bila kau dah lepaskan semua hati kau akan tenang. Kau akan gembira Odah. Tak akan ada benci lagi. Trust me odah. Mungkin apa yang kau rasa sebelum nih tak sama dengan apa yang aku rasa. Mungkin apa kau lalui sebelum nih lebih berat dari aku. Tapi aku yakin odah, kau akan okay nanti..

p/s : Munirah ko amat baik. Sayang ko! <3


No comments:

Post a Comment